نوت ویچ

0
0
Subtotal: تومان
سبد خرید خالی است.

طرز تهیه 8 مدل املت سالم و خوشمزه

بشقاب-املت-گوجه-و-سبزیجات

امروزه به دلیل مشغله های زیاد زندگی افراد ، تهیه غذا و میان وعده آن هم از نوع سالم کار دشواری به شمار می رود. از طرفی فست فود ها و غذاهای آماده نیز اثرات منفی زیادی در دراز مدت بر روی سلامتی شما خواهند داشت. پس چاره چه چیزی خواهد بود؟ یکی از غذاهای مناسب املت ها هستند.

املت ها از دسته غذاهایی  هستند که علاوه بر مدت زمان کوتاه اماده سازی، بسیار خوش طعم اند و تنوع بسیار زیادی دارند. به همین خاطر شما می توانید در مدت زمانی کم غذایی متناسب با ذائقه خود تهیه کنید. حال قصد داریم ده مورد از بهترین رسپی های املت در سراسردنیا را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

1. املت اسپانیایی

potato-spanish-tortilla-omelette

املت سیب زمینی اسپانیایی یا تورتیلای اسپانیایی یکی از محبوب ترین رسپی های املت در سراسر جهان است. این املت که عمدتا از سیب زمینی، سبزیجات و تخم مرغ تشکیل شده، میتواند گزینه بسیار خوبی به عنوان میان وعده یا شامی سبک برای شما باشد.

مواد مورد نیاز املت:

طرز تهیه املت اسپانیایی:

ابتدا پیاز ها را خورد کرده و همراه روغن داخل تابه بریزید. سپس سیب زمینی ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به پیاز اضافه کنید وتفت دهید. تخم مرغ ها را در ظرفی جدا شکانده و به همراه فلفل و جعفری خرد شده هم بزنید. در انتها مخلوط را داخل تابه بریزید تا تمام مواد را پوشش دهد. املت را همراه با پودر آویشن و نمک سرو کنید.

2.املت اسفناج

spinach-omelette-with-vegetables

املت اسفناج یکی از محبوب ترین املت های سبزیجات است که علاوه بر طعم خوب، حاوی مقادیر زیادی آهن است و به سلامتی شما کمک می کند. این املت طرز تهیه ساده ای دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مواد مورد نیاز املت:

طرز تهیه املت اسفناج:

ابتدا پیاز ها را خلالی خورد کرده و همراه روغن سرخ کردنی داخل تابه بریزید تا پیاز ها طلایی رنگ شوند. اسفناج هارا با دقت شسته و به صورت درشت خورد کنید .سپس کمی زرد چوبه و رب به پیاز اضافه کنید و مخلوط را همراه با اسفناج خورد شده تفت دهید. مدتی زمان دهید تا اسفناج ها آب بیاندازند. سپس تخم مرغ ها را شکانده و مخلوط اسفناج را با آن پوشش دهید. در انتها در تابه را بگذارید و مهلت دهید تا املت خود را بگیرد.

3. املت مدیترانه ای

tomato-and-olive-omelette

املت مدیترانه ای یکی از خوش طعم ترین املت های این لیست است که هر فردی را شیفته طعمش خواهد کرد. علت این نام به دلیل وجود زیتون در مواد اولیه آن است که طعم بسیار خوبی به املت خواهد داد. این املت مواد ساده ای دارد که می توانید درقالب صبحانه یا میان وعده آن را تهیه و میل کنید.

مواد لازم املت:

طرز تهیه املت مدیترانه ای:

پیازچه ها را به خوبی شسته و داخل ماهی تابه خرد کنید، سپس آن را همراه با مقداری روغن تفت دهید. بعد از آن گوجه هارا خرد کرده و به پیاز ها اضافه کنید تا زمانی که به آب بیفتد و نرم شود. در کاسه ای دیگر تخم مرغ ها را بشکانید و همراه با نمک و ادویه های مورد علاقه خود هم بزنید. مخلوط را روی مواد داخل تابه بریزید و در انتها زیتون و پنیر فتا را به آن اضافه کنید. املت را با آویشن و فلفل سرو کنید.

4. املت ایتالیایی

italian-omelette-with-tomato-and-spinach

املت ایتالیایی یا فریتاتا که شباهت زیادی به کوکوی ایرانی ها دارد، یک وعده سریع، مقوی و سالم است که طعمش مورد پسند هر ذائقه ایست. دراین املت مانند بیشتر غذاهای ایتالیایی از پنیر استفاده می شود و طعم آن را بسیار دلچسب می کند. این املت سریع آماده می شود و به دلیل داشتن پروتئین بالا می تواند به عنوان وعده اصلی نیز سرو شود.

مواد لازم برای املت:

طرز تهیه املت فریتاتا:

ابتدا سیب زمینی ها را نگینی خرد کرده و تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند. سپس سیب زمینی ها را از تابه خارج کرده و پیاز را خرد می کنیم و در همان تابه تفت می دهیم تا طلایی شوند. سپس به آن قارچ خرد شده اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت می دهیم. بعد از آن گوجه فرنگی ها را ریز خرد کرده و به ترکیب اضافه می کنیم تا عطر و طعم گوجه در آن پخش شود. سپس ذرت و اسفناج ها را به ترکیب اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در انتها سینه مرغ را به صورت پرپر یا مکعبی داخل مواد املت ریخته و روی آن تخم مرغ ها را اضافه می کنیم. بعد از اینکه تخم مرغ خود را گرفت، مقداری پنیر پیتزا همراه با ادویه جات دلخواه اضافه می کنیم و در تابه را می گذاریم تا پنیر روی املت ذوب شود.

برای مشاهده دستور املت فریتاتای غربی زبان اصلی کلیک کنید.

5. املت روسی

russian-souffle-omelette

املت روسی می تواند یکی از طعم های جدید و البته لذیذی باشد که می توانید درقالب املت تجربه کنید. این املت نوعی سوفله است و بی شباهت به املت اسپانیایی نیست اما طعمی کاملا متفاوت دارد. این املت در کمتر از نیم ساعت آماده می شود و می تواند وعده ای غافلگیر کننده برای شما و خانواده تان رقم بزند.

مواد لازم برای املت:

طرز تهیه املت روسی:

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی شکانده و هم می زنیم تا بافتش یکدست شود و آن را داخل تابه ای که از قبل روغن در آن اسپری شده اضافه می کنیم. بعد از اینکه تخم مرغ خود را گرفت، قطری فرضی روی آن در نظر می گیریم و روی نیمی از تخم مرغ سیب زمینی های پخته را می ریزیم. سپس روی سیب زمینی ها را با خامه می پوشانده و پیازچه ها را روی آن اضافه می کنیم. حالا سمت دیگر تخم مرغ را روی مواد تا کرده و 2-3 دقیقه مهلت می دهیم و گاز را خاموش می کنیم. می توانید از سایر سبزیجات مانند فلفل دلمه ای و ذرت نیز در این املت استفاده کنید و همراه با پیازچه و خامه سرو نمایید.

6. املت گوجه!

tomato-omelette-with-vegetable

املت گوجه یکی از ساده ترین و مرسوم ترین املت های دنیاست که همه ما حداقل یک بار طعم آن را تجربه کرده ایم. این املت  مانند تمام غذاها دستورها و فوت های کوزه گری مخصوص به خود را دارد که می تواند با محتویات بسیار ساده آن طعم بی نظیری خلق کند. در این مقاله قصد داریم یکی از دستور های خوش طعم این املت را با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای املت:

طرز تهیه املت گوجه:

طرز تهیه املت گوجه: ابتدا در تابه ای پیاز را خلالی خرد کرده و همراه با روغن تفت می دهیم. پس از آن که پیازها شیشه ای شدند، گوجه ها را به صورت ورقه ای در آن خرد می کنیم وصبر می کنیم تا به آب بیفتند و نرم شوند.سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و با گوجه و پیاز تفت می دهیم. در انتها تخم مرغ ها و همچنین مقداری نمک، فلفل و آویشن را به عنوان چاشنی اضافه می کنیم. البته دستورهای تهیه املت گوجه بسیار اند و ما فقط یکی ازروشها را در این مقاله ذکر کردیم (شاید شما هم این روش را امتحان کردید و مانند من پسندیدید!).

7. املت ژاپنی

japanese-omelette-with-chopsticks

احتمالا املت ژاپنی یا تاماگویاکی یکی از متفاوت ترین املت هایی خواهد بود که می توانید امتحان کنید. این املت که ظاهری شبیه به سوشی ها دارد، محتویات ساده ای دارد که باعث می شود در مدت زمان کوتاهی بتوانید آن را تهیه و سرو کنید. البته از آنجایی که ذائقه شرقی ها کمی با ما متفاوت است، ما هم جزئیاتی را در آن تغییر دادیم تا احتمالا املت مورد پسند تری تهیه و میل کنید.

مواد لازم برای املت:

طرز تهیه املت ژاپنی:

تخم مرغ ها را در کاسه ای شکانده و دو قاشق شیر به آنها اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم. سپس هویج رنده شده، پیازچه خرد شده و پیاز رنده شده را همراه با نمک و فلفل به آنها می افزاییم و مجددا هم می زنیم. ماهیتابه چرب شده را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. سپس یک ملاقه از مواد را به صورت لایه ای یکنواخت و نازک روی تابه می ریزیم. در انتها املت را رول کرده و به صورت عرضی برش می زنیم.

8. املت تونسی

shakshuka-omelette

املت شاک شوکا (شکشوکه) و یا املت تونسی یکی از املت های معروف و لذیذ مدیترانه ای است که طعم بسیار خوبی دارد و با ترکیبات متنوعی آماده می شود. این املت یکی از غذاهای محبوب در حوزه آفریقای شمالی و کشورهای عربی است!

مواد لازم برای املت:

طرز تهیه املت تونسی:

ابتدا فلفل دلمه ای ها را شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس سیر و پیاز را ریز خرد کرده و همراه با روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا مواد کمی طلایی شوند. سپس گوجه رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی کمی سرخ شود. حال می توانید برای خوش رنگ کردن املت مقداری رب نیز در این مرحله اضافه کنید. در ادامه آب را به تابه اضافه کنید و پس از اضافه کردن ادویه ها، در تابه را قرار دهید تا حدود ده دقیقه بجوشد. پس از آن تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و گشنیز ها را پس از شستن به صورت ریز خرد می کنیم تا در انتها بر روی املت بریزیم. نوش جان!

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا